Zo života spoločnosti

Mladý morálne založený akcionár SPF, Alojz Kozoň

Rok 2021 je začiatkom nového desaťročia, no tiež je aj začiatkom transformácie spoločnosti SOPHISTIC Pro finance. Po prvý krát od vzniku SPF sa totiž prerozdeľovali akcie priamo medzi jej spolupracovníkov -  riaditeľov a takisto úspešných manažérov. Jedným z nových akcionárov je aj oblastný riaditeľ SPF, priateľský, vytrvalý, úprimný, no najmä empatický, Alojz Kozoň, ktorému sme v súvislosti s touto udalosťou položili pár otázok, aby sme vám ho bližšie priblížili: 

Ako dlho pracuješ v tomto biznise a aké boli tvoje začiatky finančného sprostredkovateľa
V tomto biznise pracujem už 17 rokov. Moje začiatky boli ťažšie, keďže som začal svoju kariéru ešte popri strednej škole ( kde som ako študent nevzbudzoval veľkú dôveru. Ťažšie to bolo aj z pohľadu toho, že keď sme my začínali, tak sme nemali žiadny systém ako máme dnes, ale skôr to bol pokus - omyl, kde sme sa učili na vlastných chybách, za ktoré som svojím spôsobom vďačný, inak by som možno nebol tam, kde som dnes. 

Sedemnásť rokov je už naozaj dlhý čas. Za toto obdobie si nadobudol istotne veľa skúseností a vedomostí. Čo však na tvoje začiatky vo finančnom biznise hovorila tvoja rodina a okolie?
Keďže to bolo popri strednej škole, tak som to bral len ako možnosť privyrobenia si. Nerátal som s tým, že sa budem poradenstvu venovať dlhodobo. Takisto ani moje okolie to nepredpokladalo. Predovšetkým, mojím snom bolo venovať sa športu a mať športový obchod. Asi tak to brali aj moji rodičia a moje okolie, že nech si teda niečo vyskúšam a možno niečo privyrobím, ale na druhej strane mali iné očakávania, čo by zo mňa mohlo byť. Preto ma moji rodičia po skončení strednej školy tlačili, aby som šiel na vysokú školu.

Vždy, keď začíname niečo nové, tak s tým môžu byť spojené aj určité obavy z nepoznaného. Síce je to už dávno, no skús sa rozpamätať, akým strachom a prekážkam si musel na začiatku čeliť?
Prvé strachy prišli až neskôr po skončení strednej školy, keď som sa začal obchodu venovať naplno. Jedným zo strachov bola akceptácia okolia. Veľakrát som totiž vnímal, ako klienti voči mne nemajú dôveru. Ťažko sa im totiž vysvetľovalo, keď som mal ledva 18 rokov, že ja som ten odborník, ktorý im dokáže poradiť vo financiách. Bol som však odhodlaný pomáhať ľuďom v ich životných situáciách a ukázať im možnosti, ktoré si mnohí neuvedomovali.

Je nepochybné, že vytrvalosťou a jasnou víziou sa dajú prekonať rôzne strachy a prekážky, čoho si živým dôkazom. Ak sa prenesieme do súčasnosti, zmenilo sa niečo v tvojom odhodlaní pomáhať druhým a neustále na sebe pracovať? Prípadne aká je dnes tvoja motivácia, ktorá ťa poháňa pri napĺňaní svojej vízie?
Nemyslím si, že sa niečo zásadné zmenilo. Okrem toho, že na sebe neustále pracujem, tak sa mojím čoraz silnejším pomyselným hnacím motorom stala práve pomoc ostatným. Na jednej strane je to pomoc klientom v ich životných situáciách, neustále plánovanie a budovanie ich finančnej slobody, čo je vlastne zámerom finančného sprostredkovania. Na strane druhej je to pomáhanie spolupracovníkom, ktorým chcem odovzdať pomyselnú štafetu – to znamená odovzdať im svoje skúsenosti, vedomosti, a aby našli rovnováhu v živote. Veľakrát sa to prirovnáva k japonskému IKIGAI, tajomstvu šťastného života, ktorého cieľom je nájsť zmysel svojho bytia.

Cesta k dosiahnutiu spomínanej rovnováhy v živote so sebou určite prináša okrem prekonávania prekážok, aj častokrát opomínaný a niekedy až ignorovaný fakt, že na to, aby sme uspeli v živote, musíme počítať s tým, že na našej ceste urobíme mnoho chýb. Chyby sú vraj najlepším učiteľom. Spomenieš si na nejaké svoje pochybenie, ktoré v Tebe zarezonovalo natoľko, že ťa prinútilo zmeniť smer svojej životnej cesty?
V období, keď sme začínali v konkurenčnej spoločnosti, sme nemali žiaden systém, ako máme dnes, čo v podstate viedlo k chybám. Bohužiaľ, boli však aj chyby, na ktoré sme doplácali časom. V nevedomosti a vo viere, že ponúkame kvalitný produkt, sme totiž čas od času ponúkli produkt, vďaka ktorému sa klienti cítili podvedení a oklamaní. Akonáhle som však na to prišiel, tak som sa rozhodol klientov finančne odškodniť, predovšetkým preto, aby som sa mohol nie len im, ale aj sebe, pozrieť do očí s čistým svedomím. V podstate som zaplatil za svoju nevedomosť a vieru, že máme dobré vzdelávanie. Aj toto je jeden z dôvodov, prečo vzniklo SOPHISTIC Pro finance. Chceme totiž tento biznis robiť dlhodobo, s dobrým menom a zakladáme si na kvalitnom vzdelávaní našich spolupracovníkov, aby sa nemuseli dostať do podobnej situácie, v akej som sa ocitol ja v mojich začiatkoch. Preto SPF funguje na férovosti, kvalite, dôvere či transparentnosti, kde si každý môže čokoľvek, čo potrebuje, overiť a poznať tak skutočné fakty.

Súčasťou SOPHISTIC Pro finance si od samotného vzniku spoločnosti, od roku 2013. Dôvodov na prestup do SPF si mal mnoho, ako si už spomenul, no bolo tam predsa len ešte niečo ďalšie, prečo si sa rozhodol stať sa členom rodiny SPF?
Nuž, bolo to hlavne na základe dôvery k Radovi Valkovi, keďže sme sa už dlhé roky poznali a veľa sme spolu prežili. Ako on, tak aj ja som chcel, aby sme boli vo firme, ktorej dôverujeme, a ktorá nám dokáže kompletne zabezpečiť podporu a rozvoj, a dosiahnuť tak už spomínanú kvalitu pre klientov. V neposlednom rade sme však chceli, aby to bola firma, kde nebudeme len prostriedok na produkovanie zisku, ale práve naopak, bude to firma, ktorá si váži svojich spolupracovníkov ako ľudí a zakladá si na zdravých rodinných hodnotách.

Uplynulo sedem rokov, odkedy si sa stal členom rodiny SPF, a naskytla sa ti možnosť stať sa jedným z akcionárov spoločnosti. Čo pre teba znamenala táto možnosť a čo ťa viedlo k tomu, že si sa napokon rozhodol kúpiť akcie SOPHISTIC Pro finance?
Keď sa naskytla táto možnosť, tak som nezaváhal ani sekundu, pretože to bola príležitosť, ktorá možno príde iba raz za život. A v neposlednom rade je to signál, že to naozaj s SPF myslíme vážne. Chceme tu byť dlhodobo, starať sa o našu firmu a spolupracovníkov ako o svoje deti. Svojím spôsobom sa u mňa však nič nemení, no získal som vstupenku do rozhodovacieho procesu pri fungovaní spoločnosti, čo je istotne veľké plus.

V súčasnosti si v pozícii Oblastného riaditeľa a máš vo svojom tíme mnoho úspešných ľudí. Ako oni vnímajú tento tvoj krok a čo si myslíš, že to prinesie nie len tvojmu tímu, ale celej firme?
Vnímajú to veľmi pozitívne, pretože aj pre nich je to signál istoty a ktovie, možno sa niekedy história zopakuje a aj oni sa budú môcť stať akcionármi. No a čo sa týka prínosu pre firmu, tak je to nepochybne stabilizačný signál nie len pre našich spolupracovníkov, ale zároveň aj pre konkurenciu. Akcionármi sa totiž stali ľudia, ktorí sú naďalej aktívni v práci s klientom a v budovaní svojich tímov. Pre firmu nemôže byť nič horšie, ak sa akcionárom stane niekto, kto nesedel u klienta alebo nevybudoval tím spolupracovníkov. Stali sme sa tak jedinečnou firmou na slovenskom trhu, ktorá nemá obdobnú akcionársku štruktúru, kde môže prebiehať permanentné zlepšovanie vďaka každodenným skúsenostiam z praxe.

Tento článok budú určite čítať aj ľudia z konkurencie. Ako môže ich rozhodovaciu paralýzu eliminovať fakt, že SPF má dnes 5 akcionárov, ktorí majú priamy vplyv na zvyšovaní zisku tejto spoločnosti?
Pre toho, kto rozmýšľa nad spoluprácou s SPF, je to výborný signál, pretože všetci akcionári, ako som už spomínal, sme členmi štrukturálneho biznisu, tzn. že každý robíme tento biznis aktívne. Máme skúsenosť, máme vedomosť, vieme ako trh funguje a tiež dokážeme svojim kolegom pomáhať, a preto rozhodnutia, ktoré budeme robiť, budú na základe skúseností z praxe.

Keďže som si z pohľadu finančného sprostredkovania prešiel viacerými spoločnosťami, viem zhodnotiť iné firmy a ako fungujeme my. SOPHISTIC Pro finance je rodinná firma, zakladáme si na hodnotách a tie sa prejavujú aj pri klientoch. Z môjho pohľadu je väčšina mojich klientov ako rodinní známi, je tam vybudovaná obrovská dôvera a to isté platí aj pri spolupracovníkoch. Snažím sa s členmi tímu budovať a utužovať vzťah, k čomu nám prispievajú aj firemné akcie pre spolupracovníkov a ich rodinných príslušníkov, ako je Family day, Fire day či dovolenka v zahraničí aj so životným partnerom a deťmi, ktoré nás spájajú a dokonale združujú.

Preto si myslím, že toto sú naozaj dôležité faktory, ktoré môžu rozhodovanie značne pozitívne ovplyvniť.


Ďakujeme za rozhovor.

O našom riaditeľovi sme sa dozvedeli mnoho zaujímavého a môžeme povedať, že vnútorné presvedčenie Lojzikovi rozhodne nechýba. Hodnoty, ako aj filozofia spoločnosti SPF, sú súčasťou jeho finančného sprostredkovania. Svoju prácu berie ako poslanie, a preto sa snaží svojim klientom a kolegom dať to najlepšie. Sme naozaj radi, že je súčasťou našej rodiny a aj jedným z akcionárov SOPHISTIC Pro finance.

Zaujali vás odpovede a vlastnosti nášho oblastného riaditeľa, Alojza Kozoňa, a radi by ste boli členom jeho tímu? Neváhajte nás kontaktovať


Už čoskoro sa môžete tešiť na ďalšie články s novými akcionármi, v ktorých sa dozviete akí sú, prečo sa aj oni rozhodli akcie získať, a čo to podľa nich firme a jej spolupracovníkom prinesie.