Zo života spoločnosti

7 dní, každý iný – toto nám doprial ISLAND

Cestovanie, spoznávanie a nezabudnuteľné zážitky sú neodmysliteľnou súčasťou spolupráce so SOPHISTIC Pro finance. Okrem nedávneho skvelého pobytu plného slnka, luxusu, oddychu a inšpirácie  sme sa toto leto s kolegami z SPF vybrali aj za dobrodružstvom a krásami čarovného Islandu – rozmanitej krajiny, ktorá sa mení každých niekoľko desiatok kilometrov – od skalnatých pobreží, cez čierne lávové polia až po zelené kopce.

„Island je neuveriteľne nabitý prírodnými krásami. Sedem dní sme cestovali, videli sme len zlomok ostrova, a aj tak sme mali každý deň úplne iný zážitok,“ hovorí o našom dobrodružstve František Ďurkáč, oblastný riaditeľ SPF.

Atmosféra severu nám počas spoznávania krajiny ohňa a ľadu opantala všetky zmysly. Za týždeň okružnej cesty sme prebádali tie najkrajšie dych berúce miesta, ktoré Island ponúka: vodopády, ľadovce, sopky, geotermálnu aktivitu. Nazreli sme do sveta škriatkov, trollov a taktiež nás čakali aj magické stretnutia s veľrybami či sobmi.

• 1. deň

Po prílete na ostrov mnohých tvárí sme náš dobrodružný pobyt započali návštevou 170 m vysokého sopečného kráteru s poetickým názvom Sivé nohavice (Grábrók), výraznou dominantou západnej časti Islandu viditeľnou až zo 120 km vzdialeného Reykjavíku. Neďaleko sa nachádza najvyššie tryskajúci termálny prameň Európy – Deildartunguhver, ktorý sme nemohli vynechať. Vďaka rozžeravenej magme vytlačí mohutný prúd až 180 l vody za sekundu a v jednotlivých miestach vrie voda s teplotou okolo 97°C.
Nasledovalo zoznámenie sa s hlavným mestom Islandu. Navštívili sme historické miesto Reykholt, vilu Hofdi, ktorej sa bál aj Windston Churchill, Sun Voyager – Slnečný pútnik ako jeden zo symbolov Reykjavíku. Neunikla nám ani prehliadka v opere Harpa, či radnice s plastickou mapou Islandu a najznámejšie jazierko Tjörnin.

(Na fotke: Naša dobrodružná skupinka v pozadí s jazerom Kleifarvatn)

• 2. deň

Len pár metrov od hlavného mesta je ďalšie krásne miesto – vulkanický polostrov  Reykjanes, ktorý sa môže pýšiť neuveriteľnou termálnou silou Zeme. Tento deň bol opäť plný zážitkov a bádania v UNESCO chránenom geoparku. Druhý deň spoznávania magického ostrova bol zaklincovaný oddychom a dopĺňaním energie na dobrodružstvo, ktoré na nás ešte len čakalo – kúpeľom v slávnej Modrej lagúne, obrovskom kúdole horúcej pary, ktorá v diaľke stúpa zo zeme.
Modrá lagúna je jedným z neodmysliteľných miest, ktoré jednoducho musíte navštíviť. Unikátna voda, kremičité bahno a jedinečný kúpeľ vytvorený vulkánom bol zážitok prežitý všetkými zmyslami,“ spomína na nezabudnuteľný kúpeľ v národnom poklade Islanďanov účastníčka pobytu Katarína Strnádlová, oblastná riaditeľka SPF.

• 3. deň

Island je známy zátokami, ktoré radi navštevujú rôzne druhy veľrýb, a bolo by preto hriechom, keby sme výpravu za týmito majestátnymi tvormi nepodnikli. A veľmi dobre sme urobili, pretože ich veľkoleposť sme si mohli neďaleko našej lode užiť na vlastné oči aj my. Neskôr sme niekoľkohodinové pozorovanie veľrýb vymenili za akčnejší program – famózny Zlatý okruh Islandu, na ktorom sa nachádzajú viaceré topky ostrova:
- národný park Thingvellir – miesto, kde sa stretávajú Európska a Atlantická tektonická doska, ktoré sa od seba každým rokom vzďaľujú o cca 2 cm
- miesto, kde sa zároveň nachádza najstarší a stále existujúci parlament na svete
- Geysir – praotec všetkých gejzírov, podľa ktorého boli ostatné gejzíry aj pomenované
- Gullfoss – jedny z najkrajších a najpopulárnejších vodopádov na Islande.  Napriek stovkám návštevníkov je príroda v jeho okolí chránená a nedotknutá.

Zažili sme naozaj samé úžasné zážitky, no ak by som mal vypichnúť jeden, tak určite vodopády Gullfoss. Veľké, dych berúce vodopády, ktoré sú neuveriteľne krásne a zároveň vzbudzujúce neskutočný rešpekt,“ spomína na dobrodružný okruh náš samostatný konzultant SPF Pavol Hreus.

• 4. deň

Opäť sme nastúpili na loď, tentoraz sme sa vybrali na Ostrovy západných mužov, kde sme našim dobrodruhom dopriali výstup na sopku s poslednou erupciou v roku 1973, zastávku v múzeu Eldheimar – Pompeje severu, či výstup na Heimaklettur, najvyšší vrch skalnatého a vetrom ošľahaného súostrovia Heimaey, ktorý niektorým účastníkom túry priniesol viac ako len nádherné výhľady:

Ja osobne som si odniesol silný zážitok z ostrova Heimaey, kde sme mali dve túry. Jedna bola na sopku a druhá na veľkú horu, oveľa náročnejšia, kde vlastne všetci z nás nešli. Už na prvej túre som prekonal sám seba a na druhej som to pred samotným vrcholom chcel vzdať, no nakoniec som to zvládol. V duchu som si totiž povedal, že ak to vzdám, bude to ako nedokončená práca, a ja keď niečo začnem, chcem to dokončiť. Preto som sa opäť prekonal a aj tento vrch som zdolal, hoc z nás šiestich ako posledný, ale vyšiel som. Ten pocit z prekonania sa a zvládnutia je neopísateľný... Odmenou bola nielen nádherná prírodná scenéria, no mám pocit, že som opäť posunul vlastné limity a viem, že zvládnem viac ako predtým,“ hodnotí cestu na vrchol hory Heimaklettur náš vytrvalý manažér SPF Pavol Chúpek.

(Na fotke: K. Strnádlová na aktívnej spiacej sopke Eldfell na ostrove Heimaey)

• 5. deň

Ďalšie nádherné výhľady, ktoré vyrážali dych, nám dopriali Dúhové hory hrajúce jedinečnou farebnou paletou. Počas ďalšieho dňa spoznávania tohto čarovného ostrova sme kroky nasmerovali na modrosivú horu Blauhnúkur. Za jej zostupom sa nám naskytla prechádzka po lávovom poli, obklopenom červeno-čiernymi krátermi i skalami obrastenými machmi a lišajníkmi. Nestrácame však čas a vyrážame na ďalší výstup – na červenú horu Brennisteinsalda, najfarebnejšiu horu Islandu.

Suverénne najsilnejší zážitok si naši účastníci dobrodružstva na Islande odniesli z tohtoročnej erupcie sopky Fagradalsfjall, ktorá bola zlatým klincom nielen tohto dňa, ale celej výpravy. „Viedla k nemu pomerne náročná dvojhodinová túra, ale to, čo nás čakalo na jej vrchole, bolo fantastické. Slovami to nemožno opísať. Je to zážitok z kategórie „radšej jedenkrát vidieť, ako sto krát počuť,“ opisuje okamih, na aký sa nezabúda, oblastný riaditeľ SPF František Ďurkáč.
Podobný názor má aj Pali Hreus, ktorý dodáva: „Chrliaca sopka bol jednoznačne prekrásny zážitok, o tom niet pochýb. Chcel by som však upriamiť pozornosť na našu tímovú súdržnosť, pretože napriek ťažkým podmienkam sme si navzájom pomáhali  zvládnuť cestu potme po ťažkom kamenistom teréne,“ hovorí Pali.

(Na fotke: Úchvatný zážitok z okolia sopky Fagradalsfjall, ktorá vybuchla pár dní pred našim príchodom)

• 6. deň

Predposledný deň putovania po mesačnej krajine sme taktiež nezaháľali. Tentokrát sme sa vybrali spoznávať južnú stranu pobrežia ostrova. Najskôr sme sa osviežili pri mohutnom vodopáde Skógafoss s takmer večnou dúhou. Nasledovala krátka túra k ľadovcovému splazu Sólheimajökull, nachádzajúcom sa medzi sopkami Katla a Eyjafjallajökull taktiež pokrytými ľadovcami. Ktovie, ako dlho tu tento ľadovec ešte bude, pretože je viditeľné, že v dôsledku klimatických zmien sa rýchlo topí. My však patríme k tým šťastnejším, ktorí tento krásny prírodný úkaz stihli vidieť. Sympatické rybárske mestečko Vík obďaleč, najväčšie v regióne, ktoré by sme v našich končinách považovali za malú dedinku, s počtom obyvateľov len 320, nám predstavilo typickú islandskú architektúru. Len pár metrov od mestečka sme sa poprechádzali po svetoznámej pláži Reynisfjara s čiernym pieskom. Odpovedí na otázku prečo je taká populárna je viacero – nielen čierny vulkanický piesok, veľké a nebezpečné vlny, či krásne hladké kamienky, ale aj jedinečné čadičové skaly trčiace z oceánu nás presvedčili o tom, že Island je naozaj magickým miestom. Na záver dňa sme stihli ešte jedno dobrodružstvo – čaro vodopádu Seljalandsfoss, ktorý sme obišli spoza neho a zažili tak pocit padajúcej vody zvnútra vodopádu.

(Na fotke: vodopád Seljalandsfoss)

• 7. deň

Vodopády, vodopády, ach, tie vodopády... Na Islande je ich vyše 10 000, a preto je označovaný za krajinu s tými najkrajšími vodopádmi na svete. Preto ani posledný deň nášho vzrušujúceho bádania neostal bez návštevy ďalšieho z nich. Naše spoznávanie Islandu vrcholí, a my si ideme užiť výstup na ten najobľúbenejší vodopád Glymur, ktorý ešte donedávna niesol prvenstvo v počte metrov (198 m), vďaka čomu si našiel zaľúbenie u mnohých milovníkov prírody, turistiky a cestovania.

Posledná zástavka nás nesklamala a opäť sme si len potvrdili, že Island je sám o sebe krajinou neuveriteľného množstva krás, ktoré mnohokrát vyrážajú dych.

Bolo to naozaj perfektné. Spoznať všetky tieto nádherné miesta Islandu bolo pre mňa životným zážitkom. Ďakujem za túto skúsenosť SOPHISTIC Pro finance. Vidieť tu, aká sila ide zvnútra našej matky Zeme,“ opisuje našu dobrodružnú spoznávačku Daniela Sládková, manažérka SPF.

Som veľmi vďačná za každú jednu akciu, ktorú SPF organizuje. Vždy som rada, keď sa môžem na nej zúčastniť aj ja. Túto jedinečnú cestu som si naplno užila, pretože Island bol na zozname mojich snov. Tešila som sa a užívala som si každý jeden deň. Zážitkov bolo naozaj veľmi veľa,“ hodnotí Katka Strnádlová, ktorá zároveň odkazuje:
Buď členom SPF a pridaj sa k nám, aby si si aj ty plnil sny tak ako my a zažíval jedinečné zážitky spolu s nami.“

VIDEO Z TOHTO ČAROVNÉHO POBYTU si môžete pozrieť na našom YT kanáli

Ďakujeme a vážime si tieto momenty, ktoré v našej veľkej rodine spoločne zažívame. Poďakovanie patrí aj obchodnému partnerovi – spoločnosti MetLife, ktorá naše dobrodružstvo podporila.
Tešíme sa na ďalšie nezabudnuteľné okamihy, ktoré nás čakajú, a už teraz vieme,
kam sa spolu vyberieme budúci rok.

Stať sa súčasťou rodiny SPF a plniť si sny je jednoduché.
Stačí kontaktovať našich spolupracovníkov , alebo rovno napísať na kariera@spfinance.sk

Viac informácií o novinkách zo života SPF môžete sledovať na našich sociálnych sieťach: