Zo života spoločnosti

SOPHISTIC Pro finance a.s. - firma s rodinnou atmosférou

Finančné poradenstvo (v súčastnosti známe ako "finančné sprostredkovanie") je oblasť, kde sa klientom ponúka na výber z viacerých možností. Konkurencia je pre klienta bezpochyby obrovským prínosom. Ale čo poradca („sprostredkovateľ“)? Tak ako  je pre klienta prospešné vyberať si z viacerých alternatív, tak rovnakú možnosť má aj poradca pri výbere firmy, s ktorou chce spolupracovať. Ako si teda zvoliť správne?

Na finančnom trhu sa nachádzajú sprostredkovateľské spoločnosti s rôznou firemnou kultúrou. Po dvadsiatich rokoch pôsobenia v tejto oblasti to dokážem porovnať, pretože počas mojej spolupráce s tou najväčšou, ktorá sa v tom čase na Slovensku nachádzala, som bol denne „atakovaný“ rôznymi ponukami od konkurencie.

Dostával som ponuky typu: „vyber si pozíciu“ alebo „dáme ti dvojnásobok toho, čo máš dnes“ a pod. Nič z toho ma však nezaujalo, pretože nie som na predaj.

Prečo teda zmena po 20 rokoch?

Odpoviem pocitmi, ktoré som prežil na Family day spoločnosti SOPHISTIC Pro finance a.s.:

V minulosti som zažil mnoho firemných akcií. Niektoré boli doslova grandiózne, niektoré boli dychberúce, veľmi často som od údivu takmer nezavrel ústa. Videl som svetových aj tých najlepších česko-slovenských umelcov, videl som atrakcie, aké vidieť iba v televízii, zažil som hody, aké vidieť iba v historických filmoch. V tejto brandži si viacero väčších hráčov potrpí na okázalosti tohto typu a oceňujú svojich ľudí, ktorí v tej najtvrdšej konkurencií mesiac čo mesiac realizujú nové a nové akvizície.

Ale až tu v SOPHISTIC Pro finance a.s. som zažil niečo, čo ma naplnilo hlbokou vďačnosťou. Zažil som akciu, kde nebolo cieľom niekoho ohúriť, ale cieľom bolo dať zážitok. Nebolo tu cieľom ukázať jednotlivcovi, aký je malý a bezvýznamný bez silnej skupiny „búchačov zmlúv“, ale cieľom bolo zabaviť sa. Nebolo tu cieľom ukázať, že na to máme, ale cieľom bolo zažiť pocit spolupatričnosti. Nebolo tu cieľom urobiť dojem, ale cieľom tu bolo zažiť kus rodinnej atmosféry. Nebolo tu cieľom niekoho na niečo namotivovať, ale cieľom bolo poďakovať rodine za to, že práci často venujeme viac, ako bežní zamestnanci. Nebolo tu cieľom prinútiť niekoho ku nejakej aktivite pre prospech firmy, ale cieľom tu bolo stretnúť sa v milej, nenútenej, krásnej a doslova a do písmena rodinnej atmosfére.

Videl som predsedu predstavenstva, ako s ďalšími vlečie obrovský a ťažký dáždnik, len aby na nás nepadlo ani pár kvapiek dažďa pri prechode zo stanu s občerstvením do horskej chaty. Videl som riaditeľov hrať futbal s úplnými začiatočníkmi. Videl som starých matadorov sedieť vedľa nováčikov. Keď som na chvíľu zastal na schodoch a vyhliadal som syna, jeden z riaditeľov sa ma hneď spýtal, či niečo potrebujem. Na guľáš, koláče a dobroty v rámci švédskych stolov sa postavil do radu majiteľ firmy vedľa manželky človeka, ktorý si tu nezarobil ešte ani 100 euro. Tu nik nebol vyberaný na základe výkonu, tu neboli nijaké kvalifikačné kritériá, tu nik nebol obmedzený počtom rodinných príslušníkov. Každý mohol prísť s takým počtom ľudí, ako uznal za vhodné. Kto chcel, mohol súťažiť, kto chcel, mohol tancovať, nič nebolo nútené, umelé, hrané. Nik nebol trápne organizovaný a tlačený do akejkoľvek aktivity. Napriek tomu som nevidel nikoho sedieť celý deň na jednom mieste, nevidel som jediný unudený výraz. Bol tu priestor tak pre 20 ročných, ako aj seniorov, ale aj pre 2 ročné deti. Nik nezostal bokom, každý si tu našiel to svoje. Ako v rodine... Neboli tu nijaké VIP zóny, nijaké separé priestory, nijaké zakázané , alebo vyhradené miesta. To sa v rodine nerobí. Syn sa mi už po pár minútach stratil. Môj chlapec sa prvýkrát ocitol na takejto akcii a už po pár okamihoch pochopil, že sa tam môže cítiť bezpečne, príjemne a uvoľnene. Predsa ako doma. Vyhodnotenie súťaží detí bolo rovnako skvelé: najskôr dostali ocenenie všetky deti, ktoré absolvovali všetky pripravené disciplíny a potom dostali rovnaké ocenenie aj všetky ostatné deti... Skvelé, toto je nielen motivačné, ale aj srdečné. Tak, ako to má byť v dobrej rodine.

Celkovo som bol milo prekvapený, koľko aktivít a najmä koľko naozaj vysoko hodnotných atrakcií dokázala firma dostať na jedno miesto v rovnakom čase. Ale špičková a absolútne bezchybná organizácia, logistika, kvalita, tony toho najlepšieho jedla sú už asi medzi vrcholovými finančno-poradenskými spoločnosťami samozrejmosťou.

A či bolo aj niečo menej podarené? Ale iste, nič nemôže byť dokonalé. Ľutujem, že tu nemohla byť moja manželka a moja mama...

Autor: Norbert Hodža, manažér SOPHISTIC Pro finance a.s.

Pozrite si krátky videozostrih z tohto podujatia na YouTube kanáli SPF